torsdag 4 mars 2010

SOL!!!

Underbar dag idag, med sol och takdropp. Har suttit vid husväggen och solat medans Tove, Touch, Fay och Hexa har lekt i snön. När jag gick in stannade Tove och Hexa ute, Hexa älskar verkligen barn och är världens lyckligaste när hon får vara med Tove.

Nja, eller katterna oxå för den delen, Hexa har aldrig "vallat" på katterna men nu när det inte har blivit någon vallning alls pga sååå mycket snö sen i slutet på november (tror jag) så har hon börjat valla katterna, speciellt den ena, de är som ler och långhalm. Han kommer och hämtar Hexa när hon inte är hos honom och då duger ingen annan av hundarna utan bara Hexa, riktiga små sötisar ihop :-)



Nu börjar det nog närma sig löp om man ska kolla på flickorna, de börjar nämnligen bli lite spänt mellan dom när de försöker att leka. Fay blir mycket "stöddigare" mot Hexa, och när Hexa säger ifrån så tar inte Fay riktigt det. Och Hexa tuffar även hon på sig nu... Fay blir däremot alldeles för vek mot mig, när jag bara behöver ropa på de andra så kryper hon runt mig och ibland får jag henne inte att göra något annat, mycket jobbigt tycker jag. Måste ju kunna ropa på de andra vovvarna.... Men det går snart över och allt blir normalt igen, eller.....



Men eftersom de inte har börjat löpa ännu så får de faktiskt snällt knipa i 2 veckor till, vi är nämnligen anmälde till Örebro och Rättvik och då vill vi faktiskt få tävla lite innan löp, parning och valpning.



Intresselistan för Hexa valpar börjar att fyllas på, spännande och roligt.

Nu är längtan STOR efter vår, värme och barmark och kanske lite bad!!!



Sköt om er och ta väl hand om era nära och kära, man vet aldrig vad livet har att erbjuda....

6 kommentarer:

ullis, diesel o maq sa...

Våren kommer- det tar bara lite extra tid i år ;)

Pernilla & Hedda sa...

Hej!

Nu behöver jag inte jobba på måndag ändå, men vi kan väl ändå ta dejten när det är lite varmare väder och bättre väglag. :)
Vore kul att se söta Hexa, förstår att valplistan börjar fyllas på, vem kan motstå liksom? :D
Kram Pernilla & Hedda

Britt sa...

Klart vi ses i Örebro. Jag har verkligen sett fram emot debuten, så nu äntligen är vi där. Ska bli hur kul som helst, alla 3 systrarna ska debutera :-)
Kram Britt

Britt sa...

Klart vi ses i Örebro. Jag har verkligen sett fram emot debuten, så nu äntligen är vi där. Ska bli hur kul som helst, alla 3 systrarna ska debutera :-)
Kram Britt

Elisabeth&Frasse&Mojje sa...

Visst är det bara för härligt när man börjar ana våren!!! :) Även om det är kyligt här just nu så känns det liksom i luften =)

Mojje skickar massor med pussar tillbaka till mamma Fay!!

Ha det så gott!!

Sandra sa...

Ja, nu längtar man verkligen efter vår och värme!Är så himla less på all snö.