torsdag 25 mars 2010

Man ska inte ha bråttom...

Ja, man får absolut inte ha bråttom nu för tiden när man ska rasta hundarna, speciellt Hexa. För nu är Alla luktar så intressanta så man ska stanna och lukta av varenda en och sedan ska man passa på att njuta av snön och rulla sig lite här och där. Hon har inte bråttom hon inte. Men Touch har dessto mera bråttom och försöker ligga lååångt fram. Och så har vi Fay som blir lite extra vek mot mig när hon löper så hon svansar mest runt mina ben.
Så jag har en hund som ligger föör långt fram och en som ligger föör långt bak och så en som jag nästan trampar på. Men det går över när flickorna har löpt klart :-)

Fay verkar i alla fall ha ett mera "normalt" löp en sist så vi får hålla tummarna för att hon blir dräktig den här gången. Ja, Hexa med för den delen ;-)

På lördag ska jag åka och hämta hem Jimi, Joakim är så snäll så jag får låna hem honom i några dagar :-) Hexas syster parades ju tidigt i löpet så jag vill inte chansa på att vara ute för sent. Men vi får se om Hexa ställer upp över huvud taget :o) Ja, en mycket spännande period har vi framför oss :-)

Och så har jag börjat träna upp ryggmuskler mm, det har gått bra hitintills så håll tummarna för att jag kan fortsätta. Jag har ju försökt förut men har bara fått ondare, nu har jag fått tag på en kille som håller på med idrottsskador och han har lagt upp ett träningsschema till mig + att han står och tittar på mig hela tiden när jag tränar så jag gör rätt :o och oförskämt billig är han dessutom. Och så kan han även massera så bättre kan det inte bli :-)

Snön tinar sakta, sakta och så kommer det ju lite nytt då och då, men det är ju faktiskt bara Mars så våren hinner komma ändå, man ska inte ha bråttom....

1 kommentar:

Malin, Arwen, Eowyn sa...

Vilken lyx med privat tränare, hoppas verkligen att det ger resultat för din rygg så att du är fit for fight i vår och sommar!
Spännande med parningarna för tjejerna =) Det är ju kanon att du kan låna hem Jimi för att inte missa höglöpet. Lycka till med allt!
Kram