måndag 29 mars 2010

Jimi är här!!!

Nu har Jimi kommit hem hit och det är verligen en COOL kille, me like!!! Det var liksom världen natuligaste sak att knata med mig in i ett hem som han Aldrig har varit i, gick lugnt runt och kollade av och sedan la han sig ner. Trots tokmycket löptik doft utav TVÅ löptikar så är han hur lugn och sansat som helst. Hexa och Jimi har fått träffats och han är en riktig gentleman, luktar lite på henne och när Hexa säger nej du (visar tänderna) jag är inte redo ännu, så är det helt okej för honom och vi har kunnat vara ute på flera promenader tillsammans.


Tur vi har ett stort hus så vi kan dela av eftersom även Fay löper, så "våra" hundar på ena sidan och Jimi på andra sidan och nästan inte ett ljud från Jimi, det kan väl komma nått pip ibland. Då är det värre med Fay som Vill in till Jimi och står och piper och gnäller men går snällt och lägger sig när man säger till. Men i morgon åker Fay iväg för parning :-)


Jag är riktigt, riktigt NÖJD med mitt val av hane och tror på denna kombination :-) Jimi är precis den hunden jag var ute efter!!! Så nu är det bara att hålla tummarna att Hexa står för honom....


Igår hade vi en valpspekulant på besök, mycket, mycket trevligt. Och personen ifråga fastnade för både Jimi och Hexa, roligt!!!


Nu väntar vi med spänning på om Hexa ska stå för Jimi, tidigast i morgon, men jag tror mera på torsdag-fredag, vi får se. Håll tummarna!!! Vill även passa på att säga STORT TACK till Joakim med familj för att jag får låna hem Jimi och även det varma och trevliga mottagandet när vi var där och hämtade honom Tusen TACK!!!!


Ps. orkar inte göra iordning bilderna....

5 kommentarer:

Maria o Co sa...

VIlket vackert par :) Håller tummen för att Hexa ställer sig...

Massa kramar
Maria

Britt sa...

Lycka till med parningen. Vi håller tummarna. Kram Britt

Sara sa...

Vad söta dom är tillsammans :)
Nu får Hexa ställa upp sig snart så det blir några valpar :D

Kramar Sara

Jessica sa...

Hej

Tack för kommentaren i bloggen :) Dave går bra, synd bara att jag klantar mig lite i handlingen. Har träffat Jimi och sett han på ett par agilitytävlingar :) Härligt cool och mysig kille, blir en toppen kombination det där!

Kristin sa...

Spännande värre och jag håller tummarna att ni fått/får till några parningar nu i dagarna. Jimi och Hexa ser så fina ut tillsammans och småpuppisar efter dem blir nog till lycka för alla kommande valpköpare!!!

Kramar Kristin