söndag 14 mars 2010

Dålig, sämst, urusel....

Då har man varit iväg till Rättvik och tävlat... Åh, vad jag såg fram emot denna tävling, få tävla och inte minst träffa Alla agilitymänniskor igen. Först ut var hopp 2a, Hexa kändes fin, men kliver ut slalomet när det är 2 pinnar kvar, iof så stod det en platt tunnel rakt mot där, men Hexa brukar inte kliva ur, men, men, hon gjorde det inte bara en gång utan TRE!!!
Nästa klass ut är hopp 2b, återigen känns Hexa superfin, men hon drar omkring på världens sämsta förare som ger henne en verkligen urusel ingång till slalomet och en vägran blir solklar...

Sedan är det banvandring för agilityklass 3, Hexas debut, det var en klurig bana med många handlingsalternativ, jag tar hjälp utav Niklas och tycker jag fått till en mycket bra väg, för mig. Har start nummer 77 och det tar låång tid innan de är dax för oss, ryggen blir bara sämre och sämre, fast jag försöker med typ allt. Hade Niklas gått hela banan så hade han fått kört... Jag som verkligen hade sett fram emot denna debut. Ja, ja, återigen känns Hexa mycket fin, blir en bra start där hon tar min handling klockrent, hon vänder rätt överallt, och vad gör då världens sämta förare? JO, ropar på henne så hon slår knut på sig själv och hoppar ett hinder tillbaka. Duktiga, duktiga lilla Hexa!!!

Mitt självförtroende är i botten, jag är verkligen dålig, ja sämst, riktigt, riktigt urusel som förare!!!! Stackars Hexa som är riktigt, riktigt ruskigt duktig men för dras med mig som förare!!! Hon gör ju oftast bara som jag visar och jag gör ju oftast bara fel!!!

Min rygg är inte att leka med, ville ju mingla runt och prata med Alla men det ville Inte ryggen, koncentrationen håller inte heller med denna jävla värk. Nu kommer tankarna om en ny operation??? Men jag vill ju inte!!! Men jag kanske måste??? Eller så får jag kanske sluta med denna sport??? Många tankar som cirkulerar i huvudet just nu....

Fick i alla fall en låång härlig Kram utav Maria med Eros&Dex, den värmde gott!!! Och han med en liiiten pratstund med henne...

Fay har varit helt ur spel, hon ska ju oxå till att löpa, stackars Niklas som är en så duktig förare. Vi skulle nog ha bytt hundar, då hade nog Niklas lyckas i alla fall.....

12 kommentarer:

Lisa Bång sa...

Nej Sari DU är ABOSLUT INTE dålig som förare, av alla de lopp jag sett er i så vet jag att så inte är fallet!!!

Däremot så har du en snabb hund och när det handlar om några milliesekunder så är det ibland svårt att hinna med!

Jättetrist med ryggen, håller tummarna att du verkligen kommer kunna fortsätta med agilityn!

Kramar Lisa med Dusty och Bowie

Maria och Co sa...

Du är bara en människa och med en d-la rygg som bråkar med dig - så ibland blir det inte som man vill/tänkt sig och koncentrationen/fokusen är inte så bra med värk..... Men du är superduktig förare tillika så har du en superduktig hund - helt plötsligt så fungerar allt och då ....
Massor av kramar och var rädd om dig vännen
Maria, Smack och Tashi

Anonym sa...

Jag tycker inte att ag-loppet var dåligt, och det måste ju betyda att det finns en bra förare som berättar för hunden var den ska.

Det är inte lätt att göra ett bra jobb när man har ont, men jag tycker banne mig att du gjorde det bra.

Det var kul att se dig iaf, och här kommer en låååång kram från mig :)

Liza

Pernilla & Hedda sa...

Trist med ryggen, du kanske ska överväga den där operationen i alla fall? Kan tänka mig att agility inte är den bästa hundsporten om man har ont i ryggen...

Alla har vi dåliga dagar som hundförare och med en liten vessla som Hexa (och Hedda) så märks det ju direkt om man inte är på tårna. Snart är ni uppe och krigar bland topplaceringarna ska du se! :)
Kram Pernilla

Elle, Trombi o Ed sa...

Stackare med ryggont. Håller med Pernilla - agility e nog inte bästa/lättaste hundsporten att syssla med då...

Men inte ska du känna dig usel! Du skriver att Hexa e ruskigt duktig - precis vad jag tycker, å vem har tränat upp henne!

Å inte e de synd om henne heller! Kan sätta en stor slant på att hon struntar fullkomligt i om ni får något resultat eller inte - hon älskar att köra agility med DIG hur det än går!

Jag gillar mina mål mer å mer - strunta i resultat å bara ha skoj! Då slipper man känna sig usel...

Krrrrrrrramisar från oss

Elisabeth&Frasse&Mojje sa...

Men usch vad tråkigt med ryggen :( Och fy vad jobbigt att bestämma hur man ska göra med operation, det måste vara jättesvårt.

Fast jag tror ju inte ett ögonblick på att du är en dålig hundförare! Som ovanstående skrev: vem har tränat upp din duktiga hund? :)

KRAAAM!!!!

Carro & co sa...

Ni är jätteduktiga Sari!

Förstår att det måste vara jobbigt med ryggen. Hoppas att den ger med sig!

Anonym sa...

Snälla Sari, du är jätteduktig!!! Alla kan ha dåliga dagar. Dessutom är det tufft om man har ont någonstans. Hoppas verkligen att allt löser sig för dig och att du blir pigg och kry och kan tävla massor av agility med Hexa framöver. Många kramar från Yvonne med facerasegänget (och Phoebe förstås...)

Eros & Dex sa...

Skärpning tjejen! Du ÄR en förbaskat duktig förare, Hexa skulle aldrig varit där hon är idag utan dig. Så de så....
Men visst förstår jag, vet ju hur du har det med ryggen *kramar om*
Jag såg 2 av era lopp i lördags, och de såg förbenat bra ut, bortsett från nån liten detalj, men tänkt då.... HUR har ni tränat under vintern? Massa agility och svåigheter?, Nä, jag TROR inte det, ni har nog som de flesta andra tränat nångång ibland när tillfälle funnits, brukar inte va så ofta på vinter, och då ska en kort tid i ridhus delas med andra oxå.
Så, alltså.... vintern har varit lång, lite träning....
Hexa och Du skötte er alltså galant i Rättvik! Bara så du vet.
Kram igen, hoppas vi ses snart igen :)

Britt sa...

Såg inte så mycket av dina lopp i helgen men jag har ju sett er förr och vet att ni är duktiga båda två. Svårt att hålla koncentrationen på topp när man har ont och det är helt omöjligt att köra en snabb hund utan koncentrationen är på topp. Hoppas att det löser sig på ett eller annat sätt med ryggen. Klart du inte kan sluta med agility :-) Kram Britt

Anonym sa...

Struntprat! Misstag gör alla, och har man dessutom så ont i ryggen som du hade i lördags så går det inte att vara perfekt. Stora delar av era lopp såg faktiskt skitbra ut! Kul att ses även om det blev helt kort!

Petra sa...

Men Sari du är ju jätteduktig men jag kan tänka mig att din rygg stjäl koncentration från dig och då är det svårt att fixa 100%-iga lopp och med en snabb hund som Hexa och i klass 3 med de svårigheterna och fällorna så är det inte så konstigt att ni inte fixar hela loppen.
Jag är säker på att Hexa älskar dig lika mycket oavsett vad slutresultatet blir i era lopp. Om ryggen fortsätter att ställa till det får du kanske gå över till mer avståndshandling... ;-P KRAM