söndag 25 juli 2010

7 Veckor

Oj,oj,oj, nu springer tiden iväg och idag blir valparna redan 7 veckor. De är verkligen helt underbara och jag förstår inte hur uppfödare vill bli av med sina valpar så fort, jag kommer att gråta blod när dessa underbara små liv ska lämna oss. De utvecklas från dag till dag. Vi har åkt bil till olika ställen, de har gått på olika underlag, de har haft halsband på sig, de har haft 2 olika burar inne hos sig, de har haft ett flertal olika leksaker och massa, massa mer. De är nyfikna, framåt, tuffa och helt underbara.

Nu börjar de att bli riktigt, riktigt snabba, trots att vi var 4 vuxna och ett barn igår när vi tog bilen till ett annat ställe de fick springa runt på så hade vi svårt att hålla reda på alla, de är så nyfikna och orädda och springer runt och undersöker överallt.

Idag regnar det så valparna var bara ute en stund på morgonen annars är de ute nästan hela tiden. Men förhoppningsvis blir det uppehåll framåt kvällen så de kan vara ute en längre stund.

I onsdags hade vi besök utav pappa Jimi som visade upp sig i fårhagen och jag kan säga att jag gillar skarpt det jag såg, ska bli spännande att se hur valparna blir :-) Tyvärr så hann några av valpköparna åka hem innan Jimi hann komma men vi var några stycken som inte ångrade att vi åkte iväg. TACK Joakim och Johan för att ni kom och visade upp Jimi och en avkomma efter honom för oss!!!

På onsdag är det veterinärbesiktning för de små liven, spännande, spännande.
Nu lite bilder
Messi

Haze




Wii


Gizmo

Mach

Voodoo


Mach
Mach på balansen, Haze + ? bakom
Voodoo

Haze
Voodoo och Haze som bär skålen
Voodoo och Hexa

Gizmo

Wii
Wii
Wii

och Söta Wii igen

Stort TACK till underbara, rara Therése för ALL hjälp vi fått med valparna de sista dagarna, vad skulle vi göra utan dig!!!! Tack även till Maria som är här och hjälper till

8 kommentarer:

Maria & Co sa...

Tack för att jag får vara kvar och njuta av valparna:-). Valparna är helt underbara - skulle kunna ta med hela högen hem. Sedan är jag ju tvärkär i Voodoo - så go, busig, med en härlig attityd. Kommer få många underbara stunder, dagar och minnen ihop med honom. Än en gång stort tack för förtroendet. Kramar Maria

Per och Karin sa...

Fina bilder! Ni har inlett kontaktfältsträningen också ser jag... ;-)

Andreas sa...

Tack för alla fina bilder.Vilka blåa ögon Messi har :-) Hoppas veckan går fort...tycker iaf jag;-)

Andreas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Andreas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Andreas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Andreas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Britt sa...

Åh så söta de är! Verkligen underbara! Jag förstår precis hur du känner men det var mycket lättare med kull 2, bara så du vet :-) Kram Britt