söndag 4 juli 2010

4 veckor

Nu har halva tiden gått tills de små liven ska få komma till sina nya hem, jag bävar för den dagen..... De har fått flytta från sin valplåda till hela köket och trivs bra där, de är ute nästna hela dagarna och ALLA är framåt, tuffa, sociala och ingenting verkar beröra dom än så länge. Det börjar bli dax att välja snart, men Hur ska vi kunna göra de när ALLA är såå himla lika??? Ja, det kommer Inte att bli lätt den saken är klar.....

Vi har haft lite problem med dåliga magar både på Hexa och valparna, men med hjälp från bästa Mickis och Madde och prat med veterinäre så oroar jag mig naturligtvis alldeles föör mycket.... Nu mår alla valpmagar bra i alla fall, skönt för mig men Hexa är lite dålig idag så vi får se vad vi har att vänta på valparna, suck och stön, Varför ska man vara en sån hönsmamma......??

Vi har haft massor av besök: Maria, Andreas, Per, Karin, Matilda, Nina har varit här och gullat med valparna, roligt, roligt :-)

Så till det absolut BÄSTA: Älskade, söta, snälla Maria lånade ut sin fina Smack till mig i torsdags så jag fick stilla min agility abstinens. Första loppet blev det plocke pinn och sedemera än disk, men attans vad roligt vi hade, Smack och jag :-) Andra loppet kändes kanonfint från början till slut utom de lilla, lilla slalom felet som blev då... TACK Snälla Maria för att jag fick äran att köra din underbara Smack, så genomtränad och fin. Ni kommer att komma hur långt som helst!!!
Tack även för all hjälp vi fått med valparna när du var här och för att jag nu kan lägga in filmer i bloggen (som ni kanske sett på föregående inlägg) Du är bara BÄST!!!!

NU, lite bilder:
Tik 1

Tik 2

Tik 3


Hane 1


Hane 2


Hane 3


Några av dom

Tik 2 och Hane 3

Hane 3 och ??

Tik 3

Hane 2

Tik 3

4 kommentarer:

Maria o Co sa...

Tack så jättemycket för att jag fick/får komma. Hjälper mer än gärna till - det är bara så roligt!

Valparna är bara helt ljuvliga - har suttit och fixat bilder och blir alldeles förtjust.
Ja längtar tills vi syns igen och även tills man vet vem det blir av dessa underbara juveler.

Massa kramar från
Maria, Smack och Tashi

P.s Smack kör ju mer än gärna med dig och du vet ju vem som har drillat hans matte. Superkul att få ser er Köra ihop - jag fick ju en bild av hur han ser ut på banan och det kändes bara Najs. Tack för ressällskapet d.s.

Andreas sa...

Tack för senast, det var riktigt kul att äntligen se guldklimparna! Ni ger verkligen valparna en bra start i ert fina hem :) Jag måste se dom snart igen, kanske redan till helgen..eller nästa ;)Vi höres om det.

Malin, Arwen, Eowyn sa...

Sötisar!!
Kram på er

Elle, Trombi o Ed sa...

Under...under...UNDERBART söta e dom små! Kan väl så klart inte bli annat med en sån söt mammis! Å Pappis oxå så klart!

Kramis från oss