tisdag 16 februari 2010

DNA-svar

Idag kom då ÄNTLIGEN DNA-svaret på Hexa.... Och hon är INTE anlagsbärare av CEA/CH, TJOHOOOOOO!!!!!!!!!!!!! Därmed kan hon alltså aldrig lämna valpar med CEA vem jag än parar henne med. Är sååå himla GLAD, GLAD, GLAD!!!!!!!!!!!!!

Många har frågat varför jag testar och om det inte är dyrt. Jag har valt att testa henne helt enkelt bara för att det finns ett test man kan ta och därmed eliminera denna sjukdomsspridning. Och NEJ, jag tycker inte att det är dyrt. Speciellt inte med tanke på att valparna är helt säkra på att inte få CEA + att jag inte behöver ögonlysa valparna!!!

Så nu väntar vi på att söta lilla Hexa

ska börja löpa!!!

Så hon kan paras med Månfares Jimi Hendrix


och de kan komma sådana här söta


Jag tror att Hexa kommer att börja löpa i slutet på mars, hon brukar hålla ganska precis 9 månader mellan sina löp.

Vill ni veta mera om Jimi så har hans husse skrivit några ord här Och vill ni veta mera om Hexa eller är ni intresserad av valp så är ni välkomna att höra av er till mig på sari(a)dontdownload.com eller 073-922 98 68.

Sköt om er därute och ta väl hand om era nära och kära, man vet aldrig vad livet har att erbjuda....

12 kommentarer:

Britt sa...

Grattis till dna-resultatet! Ses i Rättvik. Kram

Pernilla & Hedda sa...

Åh vad härligt, grattis Sari!!!! :)

Ja jag hade skrivit ett låååång inlägg igår ... men sen skulle jag in och korrläsa lite och då hängde sig det där jäkla blogtown och då blev jag så sur att jag tog bort hela skiten istället. ;O
Var ju mest en massa svammel ändå! *hehe*

Kram Pernilla

Pia sa...

Va roligt för er...ska bli kul o följa er framöver med valparna o hoppas på många söta bebisar...
Just nu väntar jag på behandling för min värkande axel har konsulterat vårdgarantin hoppas på o få tid snart....Sen kan vi ta tag i träning på alvar...
ha de så bra o sköt om er
kram Pia&Hilda

Maria o Co sa...

Så glad jag blev av att höra detta :) Stort Grattis!!

Detta kommer bli spännande och jag ska snusa på valparna ;)Älskar valpdoft :):)

Massa kramar
Maria

P.s syns i Örebro D.s

Anonym sa...

Grattis! Måste kännas skönt. Ska bli kul att följa valparna även om det bara blir i bloggform :)/Ullis o grabbarna Grus

Petra sa...

Åh vad härligt! Farbror Algot är stolt över sin duktiga brorsdotter och vi tror på häftiga valpar som helt klart tänder valpsuget...

Nathalie sa...

Grattis till DNA CEA/CH Normal!
Skönt att allt fler uppfödare börjar DNA testa i Sverige.
Håller tummarna att det blir små Hexa/Jimi valpar till sommaren.
MVH
Nathalie

Elle, Trombi o Ed sa...

Perfekt! Nu kan den söta lilla BC'n få träffa sin rockstjärna ;-)
Kramis

Malin, Arwen, Eowyn sa...

Grattis Sari, vad härligt!
Håller tummar för att Hexa får ett bra löp och att hon och Jimi fattar tycke för varandra :-)
Kram

Elin sa...

Grattis, Grattis!

Kram/Elin

Kung Knut sa...

Härligt! Grattis!

Unknown sa...

GRATTIS!
Vad härligt! Det kommer bli mycket spännande att följa. Hoppas att Hexa faller för mr Hendrix.
Ta hand om er!!!

Kramar från oss