måndag 13 september 2010

Vallning och agility

I fredags kom Per hit med Mach. Mach har börjat valla på bilar och då tyckte jag att han kunde få testa på fåren istället. Första gången Mach träffade får och man kan ju lugnt säga att han tända till ordentligt på dom :D
Några bilder på Mach











Söta Wii var oxå med och det var tredje gången hon träffade fåren













Och så våran Haze även det tredje gången hon träffar fåren












3 av 6 Hexas valpar har jag sett i fårhagen och är mycket nöjd med det jag sett hitintills, roligt, roligt. Alla dessa 3 ska gå förberedande vallkurs för Duktiga, Duktiga Eva Karlsson och det ska bli sååå himla roligt, ser verkligen fram emot kursen. Jag och Hexa ska försöka ta lite privatlektioner för Christer Sjögren :-)
Nu ser jag fram emot valpträffen då jag även ska få träffa både Messi och Voodoo som jag inte har sett sedan de flyttade, snyft! Gizmo har jag fått träffa på lite tävlingar :-)
Och så har vi varit iväg och tävlat lite agility, Hexa har inte rivit ett endaste hinder, TJOHOO!!! Hon som tyckte efter mammaledigheten att huvudsaken var att det gick FORT, nu har hon börjat att hoppa jätte fint och tänker till, då har hon även sänkt farten med 2-4 sek och det är ju ganska mycket men jag tror och hoppas att farten kommer tillbaka när hon blivit bekväm med hoppandet och huvudsaken är ju faktiskt att vi har roligt och det har vi :-)
Även Fay har börjat hoppa mycke, mycke bättre och river nästan ingenting, härligt, härligt!!!
Ta hand om er därute och glöm ej bort era nära och kära man vet aldrig vad livet har att erbjuda

7 kommentarer:

Anonym sa...

Får klagomål på att det fortfarande inte kan kommenteras i bloggen så JAG provar....

matten sa...

Kram på er :)

Maria & Co sa...

oj vilka läckra stilar de har:-)jättefina kort. Vad kul att ni ska gå kurs ihop och för duktiga Eva :) (har anmält mig och Voodoo till förberedande) både jag och Voodoo ser enormt mycket fram emot valpträffen. ↲Kramar Maria som har låtit Voodoo träffa/valla fåren idag och det ser lovande ut.

Elisabeth&Frasse&Mojje sa...

Åh, vilka underbara bilder!! Man blir ju inte lite valpsugen när man dom här småstjärnorna :)
Kram

Pernilla & Hedda sa...

Vad kul att de redan har fått träffa får!
Vilka sötnosar de är - full koncentration! :)

Jeanette & Flocken sa...

Hej kom in på din blogg av en slump =)
kul att läsa om vallningen =)
va ju tvungen att titta på valparna med..och oj va fina dom va =)!!!
blir nog kanonhundar med den kombinationen :D!!

Jeanette & Flocken sa...

Hej kom in på din blogg av en slump =)
kul att läsa om vallningen =)
va ju tvungen att titta på valparna med..och oj va fina dom va =)!!!
blir nog kanonhundar med den kombinationen :D!!