onsdag 1 september 2010

Dåligt!!!

Japp, precis som rubriken säger så är det jätte dåligt med uppdatering här.... och jag har helt enkelt inte haft någon lust.
Jag tänker inte ens försöka minnas allt som hänt. Men vi har i alla fall varit iväg på lite agilitytävlingar, nu senast var det snällaste Per som ställde upp och körde både Fay och Hexa när Niklas jobbade, men dagen efter körde Niklas hundarna, Fay vann med 10 fel :o
Inget man kanske önskar men vi fick ett presentkort från Folksam i alla fall.
Nu i helgen SKA jag köra Hexa i något/några lopp själv i alla fall och vi ska ha sååå himla ROLIGT ihop!!!!

Haze sköter sig med bravur på tävlingarna, första gången så var hon väldigt osäker och skeptiskt mot typ ALLT men jag har bara låtit henne vara inte tvingat henne att hälsa på någon eller nått sånt och nu hälsar hon och kampar med nästan alla. Hon är väldigt cool och det är svårt att INTE tycka om henne :-)

Idag behövde Anna-Karin som har fåren jag vallar på hjälp, vallfåren hade rymt in till ca 120 dräktiga tackor så vi fick samla ihop och skilja av, sedan skulle de dräktiga tackorna vallas över en klöveråker en bit på bilvägen in till en annan hage, efter det skulle några halta tackor vallas till fårhuset och underbara, härliga Hexa skötte sitt jobb med bravur!!! Anna-Karin berömde henne mycket, hade precis lagom tryck på fåren för att de skulle gå lugnt och sansat till utan onödiga "ätstopp"
Jag är sååå STOLT och NÖJD med min älskade lilla vallhund!!! Nu har jag förresten bestämt mig för att leta reda på lite IK1 tävlingar, inte för att vi har tränat utan mest för att vi ska få lite rutin och träningsideer :-)
Haze fick träffa fåren en stund idag och man kan ju säga att hon är tänd :-)
Wii var oxå med och där händer det oxå saker, så himla roligt att se!!!

Nu lite bilder som jag tagit, fått, ärligt stulit :-)

Våran egna söta, härliga Haze






Therése fina söta Wii


Messi som har varit inne en sväng på djursjukhuset men nu mår bra, stackars hönsmamman mådde INTE bra....


Gizmo

Voodoo

Mach

Får fortfarande härliga rapporter från valpköparna, TACK!!! Nästan Alla har tyvärr varit mer eller mindre dåliga i magen, men de äter ju typ ALLT och så har det varit rötmånad.
Maria meddelar att Voodoos kulor sitter på plats, de andra har jag inte hört något ifrån?
Liite mera bilder skulle jag nog önska från valpköparna ;-)
Sköt om er därute och ta väl hand om era nära och kära, man vet aldrig vad livet har att erbjuda!!!!

3 kommentarer:

Maria o Co sa...

jösses vad alla valpar har växt:-)och vilka sötnosar. Duktiga Hexa som fixar riktiga jobb med fåren. Häftigt att Haze redan tänt på fåren. Kram från oss alla

Andreas sa...

Va fina de är alla valparna :-) kul att de gått så bra med fåren också. Hurra hurra.

Andreas sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.