lördag 8 maj 2010

Hundarna+Fjäderfää

Våra tre älsklingar
Min speciella drottning, älskar denna hund sjukt mycket
Söta, fina Fay

Även Fay är ju dräktig och har mamma ledigt så då hittar hon på lite av detta på promenaderna, sötnosen

Dräktiga Hexa är inte sämre

Vackra fina, underbara Touch
I stort sett ALLA är och tävlar idag, men vi har gett tjejerna mammaledigt, och just idag gör det mig absolut ingenting för enligt de flesta så är det kallt, blåsigt, regnigt mm på alla tävlingsplatser och här hemma har vi strålande sol :-)

Hexa är som en ferdinand när vi är ute och går, hon ska "bara" lukta klart på sina blommor när vi ropar på henne. Hon vill även vara väldigt nära mig här hemma, sötnosen. Men det tråkiga är att jag knappt får i henne någonting... hon vill inte ha. Nu har jag köpt nötfärs och blandad i fodret då äter hon lite i alla fall, hur orolig ska man vara, tips mottages gärna :-)
Fay sover mest här hemma och vill vara ifred, även hon äter sämre än vanligt, men hon lämnar bara mellan 3-10 kulor på morgonen så där är jag faktiskt inte orolig!!

De börjar att bli spänt mellan flickorna nu, brukar det vara det när dom är dräktiga samtidigt??? De har ju endast löp exakt samtidigt två gånger och då kan de vara lite halvspänt mellan dom... Hoppas att det inte blir värre i alla fall.
Nästa vecka måste jag ta tag i detta med att bygga en valplåda, ska fundera hur stor jag vill ha, tips??
Och så igår tog syrran och jag en bil tripp igen, ja, även Tove och Stefan följde med, och dessa små underverk följde med hem :-)
Och så min favvo!!!

Höns/ankgården är klar och nu har vi dörren öppen så får de välja om de vill vara ute eller inne.

Såhär stora har ällingarna blivit så snart kan vi kalla dom ankor ;-)
Och så våra kycklingar från första vändan som har fått flytta ut, är det höns eller tuppar???








Hexa ser till att dom håller sig inom inhägnaden, gullhunden!!!

Nu är det ca 4 veckor kvar tills Hexa är beräknad och 3½ vecka kvar tills Fay ska ha, spännande, spännande!!!

Sköt om er därute och ta väl hand om era nära och kära, man vet Aldrig vad livet har att erbjuda

2 kommentarer:

Helena, Jill & Wick sa...

Spännande med valpisar! =) Ska ni ha båda kullarna hemma eller ska Fay till Em?

Håller tummarna för att allt går vägen!

Tack för alla grattis! =)

Michaela sa...

Nu blir det liv i luckan med alla bäbisar på gården :)
Vallningen med Pana var verkligen hur fräckt som helst.. Jag blev tårögd och så stolt över min galna bruna hund när hon visade upp egenskaper som jag inte visste fanns. Att vallning är en stark instinkt det är inget man tvivlar på och bakslagen... hmm, det är inget jag vill tänka på nu :P Kan bara tänka mig hur det ser ut när hon kommer på att man kan springa in och jaga fåren istället för att ta det lugnt och valla dem.