måndag 4 januari 2010

Valpar mm

Jag vet jag är verkligen skitdålig på att uppdatera bloggen... Men jag sitter inte vid datorn så ofta nuförtiden och tycker faktiskt det är jätte skönt. Innan vi var utan internet i flera veckor så var jag bara "tvungen" att kolla på den sidan och på den bloggen osv, det blev liksom för mycket. Näe, då är det mycket roligare att hitta på något annan istället.


Men här kommer en liten snabbuppdatering, hoppas jag inte glömmer nått....


Julafton var den BÄSTA på många, många år, Nästan hela släkten samlat (saknade verkligen en person) 8 hundar och 2 katter och ALLA skötte sig utmärkt t.o.m människorna ;-)


Nyår, huset fullt igen, dock inga andra djur denna gång. Hur gott och mysigt som helst. Och jag har väl ALDRIG kunnat rasta hundarna runt 22 tiden utan en endaste smäll, såå otroligt skönt, vi har verkligen flyttat till ett bra ställe :-) Touch som inte tycker om raketer var ju lite rolig, vid slaget så fick de grisöron och Touch ville inte ha sitt utan sprang en trappa upp och tittade ut genom fönstret, hur klok blir man inte på det då??? Fay och Hexa tuggade gött på sina öron istället.



Vi har Mycket snö och har haft omkring 20 minusgrader några dagar och då blir det ju inte så mycket för hundarna varken promenader eller träning, men sötaste Hexa blev sååå lycklig när hennes matte kom på att hon kanske ville ha några leksaker :-)


Valpar, har ni sett dessa underbara söta, det är hane, tik, hane
Båda hanarna är till salu så vill ni ha en Terv som är social, stabil, go och glad, framåt och... så hör av er till världens bästa Nettan. Jag träffade en brorsa igår och han var ju bara sååå häftig, och ägaren var såå nöjd med honom. Hade jag inte redan en underbar tervhane här hemma så skulle jag inte kunna hålla mig.....



Lilla Hexa har förresten "råkat" bli uppflyttad till agilityklass 3 :0). Näe, det ska bli riktigt, riktigt roligt att se hur lilla söta Hexa klarar sig mot de STORA, TUFFA grabbarna/tjejerna :-) Liite orolig är jag när de maxar hindrena, det kan jag inte sticka under stol med......




Sköt om er där ute och glöm ej bort era nära och kära, man vet aldrig vad livet har att erbjuda...

13 kommentarer:

Eros & Dex sa...

Stort grattis till uppflytten :)
Ni lär klara er galant mot "de stora" grabbarna o tjejerna. Din lilla vessla kan, och DU med.

Kram från oss

Malin, Arwen, Eowyn sa...

Grattis till uppflyttningen, era lopp såg finfina ut! Ni kommer att stå er BRA i konkurrensen i trean :-)

Kram

Maria o Co sa...

Stort Grattis till uppflyttning och nu är ni där ni hör hemma - både du och HexenPex:)

Stora kramar
Maria, Smack och Tashi

matten sa...

Men herrminje! Världens största grattis till Hexa! Vad roligt :)

Ta hand om er. Vi ses.
kram

Helena och Jill sa...

Grattis!! Välkommen upp.. ;)

Elle, Trombi o Ed sa...

Grattis till sötaste lilla Hexa!
Spännande med små puppisar...
Kramis från oss

Anonym sa...

Grattis! Ni kommer fixa trean lätt som en plätt- blir kul att tävla tillsammans igen :)/Ullis o Grabbarna Grus

Hanna sa...

Grattis till er med!

Hanna och Janis

Anonym sa...

Ååååå, vad kul att ni blivit uppflyttade...Jisses så jäkla duktiga ni är. Sicken pärla du har Sari...Ja, Mr T också förstås :)).

Verkligen en fin bild på honom. Fy så kallt ni har. Värsta polarkylan. Förstår att det inte går att träna då..inte riktigt läge för det.

Vi längtar efter vår och lite varmare nu. Vill inte ha mera snö. Finns alldeles tillräckligt av den varan.

Kramar på dig så hörs vi på telefon lite längre fram ;).

Kramar
Susanne & Cia

Carro, Happi och Milli sa...

Grattis!!

michaela sa...

Grattis till uppflyttningen :) Jag håller med dig om att överträna ett moment som platsliggning men ibland så börjar man vackla i sin övertygelse. Tack för din kommentar, den övertygade mig att inte lägga platsen ifall jag startar :)

Petra sa...

Grattis till uppflyttningen. Ni kommer fixa trean finfint!
KRAM

G-E-O sa...

Jag skulle inte bli det minsta förvånad om ni snart plockar cert. Ni är så otroligt duktiga bägge två. Stort grattis till uppflyttningen och lycka till i klass 3 med din underbara hund.