tisdag 17 november 2009

Tomt

Igår var vi iväg och gjorde ultraljud på Fay och de hittade inga söta valpar :-(
Jag som t.o.m har tyckt mig se att hon blivit annorlunda i kroppen, då har man ett STARKT önsketänkande!!! Men hon hade ett jätte konstigt löp inte alls likt hennes tidigare så något konstigt var det nog......

Niklas hade till och med gett henne "mammaledigt" redan, men han gav henne ett rejält agilitypass igår och de var så duktiga och lyckliga ihop :-) Och idag anmälde jag dom till Kistamässan i januari.

Hexa och jag har varit iväg och vallat och hon var såå duktig min lilla söta, men JAG behöver hjälp så nu har jag bokat in mig hos en instruktör men det fanns inga tider förrän den 2 december så då får vi hoppas att det inte är för mycket snö så det blir av. Har sett att Fagersta har en IK1 den 6 december och funderar på att anmäla till den. Vet att vi inte kommer att göra bra ifrån oss efter som JAG behöver mycket hjälp och har ingen hjälp att tillgå förrän 4 dagar innan tävlingen MEN man kan väl ta det som en träning???

Touch är mest en gosig sällskapshund som får bestämma vad han själv vill göra, så det brukar bli långa sköna promenader och faktiskt så har han velat hoppa några hinder ibland :-) Jag har köpt nya benskydd till honom, de andra började att bli liite väl slitna. Och han har ju faktiskt inte varit halt sedan han började använda benskydden!!!

Jag funderar på att para Hexa........

Ta hand om er därute man vet aldrig vad livet har för överraskningar att bjuda på.....

10 kommentarer:

Elle, Trombi o Ed sa...

Vad trist att fina Fay gick tom!
Men vad läser jag sen - eventuella Hexavalpisar! WOW säger ja bara!
Kramis från oss

Anonym sa...

Trist me Fayan....men DUUU en Hexa valpis...spännande.
Vi har vila just nu med allt...men ska nog träffa får i helgen.
O sen har jag ju problem me Trixi´s mage, men nu e prover på väg till Lab. i Uppsala, sen får vi se...
kram från oss
Pia&Hilda

Eros & Dex sa...

Inga små Faybebbar.... tråkigt.
Så nu blir det Kistamässa.... Hexa då, är hon oxå anmäld?

Och det där med vallningen, såklart man kan se den där tävlingen som träning :)

Pernilla & Hedda sa...

Ja vad trist att det inte blev några Fay-bebisar, hade väl varit skönt att få det gjort nu så att hon blir er på riktigt.

Spännande med Hexabebisar, vore kul att höra om du har funderat på någon hane, blir ju lite sugen ska jag säga! ;O
Klart du ska tävla, det är väl din hemmaklubb så då har du ju förtur. Annars var det väl rätt många anmälda redan tror jag? :)

Kram Pernilla & Hedda

Elisabeth & Mojje med co sa...

Tråkigt att det inte blev några Fay-bebbar den här gången :(

Klart man kan ta tävlingen som träning! Det tänker då jag göra när jag kommer så långt!! :-)

Är det H-kullen på valpbilderna? Urgulliga =)

Mojje sänder en puss på nosen till mamma Fay!

Kram

Britt sa...

Tråkigt att Fay gick tom. Ni/Mickis får kanske försöka igen på nästa löp. Hade väl passat bra i tiden nu under vintern men det blir ju inte alltid som man vill.

Jag väntar lite med att meddela vem jag har valt till Sol tills jag vet om det blev något. :-)

Carro, Milli och Happi sa...

Tråkigt att det inte blev några Faybebisar.. Men spännande att höra om ev Hexaplaner! =) Ha det så bra! Milli hälsar också till mamsen.

Kristin sa...

Tråkigt att Fay gick tom :(, men jag gissar att hon är lika glad för det som nu får köra gärnet med husse på agilitybanan istället! ;)

Självklart tycker jag du ska vara med på valltävlingen, som du skrev kan ni ju alltid ta den som en träning!

Slutligen så SPÄNNANDE med eventuella små Hexa-bebisar, jag tycker absolut att dessa tankar måste få bli verklighet!!! :D
Kramar Kristin

Maria I sa...

Tråkigt att Fay gick tom.
Hoppas det går bra på Kistamässan ;) håller alltid tummen.

HEXA BÄBISAR mmmmmmm jösses då kommer jag ,..... farandes och ligger i valplådan. Valpbilderna är helt bedårande :)

Kramar från
Maria, Smack och Tashi

Pernilla & geddan sa...

Glömde säga ... man gör inte bort sig på vallningstävlingar! Någon sa det till mig (och det stämmer) man tittar bara på en runda så länge det går bra. Börjar det strula så är det ingen som tittar längre! Kanske kan vara skönt att tänka på när man står där och sliter på banan med en hund med kottar i öronen. ;O

Men nu vet jag ju att Hexa är lydig så det blir säkert inga problem. Vi håller tummar och tassar för att ni kommer med! :)
Kram Pernilla