tisdag 10 november 2009

Rättvik o annat

Då har man varit iväg och tävlat i Rättvik, alltid lika bra arrangerat!!! Vi tävlade ju bara lag eftersom vi fortfarande är kvar i tvåan :-). Hexa har gått mycket bra, hoppat 60cm hinder utan att riva t.o.m oxer, duktig liten stumpa. Jag diskade henne i 2 lopp, ett av loppen var mycket irriterande eftersom vi "bara" hade ett hinder kvar och jag "okejar" henne för tidigt på A-hindret utan att hinna placera mig till sluthindret så hon drar rakt fram istället, surt, men så är det när man är ringrostig som tusan och inte kan träna ordentligt. Ett lopp nollade Team Terror och vad händer då? Jo, vi VINNER såklart!!! Men med bara en SM pinne så blir det inget SM för oss 2010, vi tar kanske nya tag till nästa år.....


Helgen har tagit stryk på mig som satan i gatan och jag har rätt ut sagt skitont, måste allvarligt ta mig en funderare på att byta sport....... MEN det är ju sååå ROLIGT!!!!



Touch fäller jätte mycket nu och efter att ha borstat ur honom ordentligt så har jag nu röda KLIANDE ögon, förstår inte varför jag ska reagera så kraftigt på vissa hundraser, skitjobbigt!!! De hundar jag växt upp med har jag inte reagerat på (de 2 senaste var BC). Katten jag köpte kunde jag inte klappa på en månad men sedan vande jag mig, men kunde reagera då och då. Jelly reagerade jag aldrig på. När jag köpte Gitzi fick jag kraftiga utslag men stod ut och det blev bättre men hade jag en förkylning eller nått på gång så reagerade jag mer eller mindre. Hexa och Fay har jag aldrig reagerat på. När gulliga Suss var här med sina söta sheltisar reagerade jag kanska kraftigt, men de gick över när de åkt hem... Konstigt!!! MEN jag står ut med sånt oxå :-)



På måndag blir det ultraljud på Fay för att se om de är några små bebbar i magen, spännande, spännande :-)



Kolla in dessa sötnosar, växer så det knakar gör dom

De finns fler bilder här och de finns fortfarande några hanar otingade, är ni intresserade så gå in och kolla och hör av er till värdens goaste Nettan!!!

Sköt om er därute och ta hand om varandra man vet aldrig vad livet har att erbjuda....

12 kommentarer:

Sussi o Busfröna sa...

Men synd på SM men ni får ta nya tag ;). Fyyyy vad söta valparna är det är ju nästan så man blir sugen ;)

Kramar

Susanne sa...

Shit så duktiga ni e! Valparna e ju hur söta som helst. Blir så jäkla valpsjuk så fort jag ser en. Men har bestämt att inte ha någon just nu!

Asså, förbannade skit med allergi och ryggen. Det är ju hur många år du haft ont av och till nu ju! När jag träffade dig för ett antal år sedan hade du ont vet jag. Extra jobbigt blir det ju när man har hund och håller på med agility. Förstår att det känns pest.

Men jag hoppas att värken snart lättat lite åtminstone. Är ju lite lättare när den inte "skär igenom".
Krya på dig Sari och krama om den halva pärlan! ;)

Kram
Susanne o Cia

Pernilla & Hedda sa...

Världens sötaste Hexa!!! :)

Trist med ryggen - du får väl gå över till lydnaden istället då! Jag var precis och tränade både agility och lydnad och kan säga att jag ALDRIG kommer bli något agilityproffs. Gick skitdåligt faktiskt ;O

Kram Pernilla & Hedda
ps. Tervvalp, Fayvalp eller Hexavalp? ;O

Per och Molle sa...

Ja, valpsjuk kan man ju lugnt säga att man är för tillfället:) Sluta med agility kan du ju inte göra. Hur ska det då gå med Team Terror? Själv vet jag inte riktigt hur jag ska våga tävla SM 2010 utan att du är där och styr upp det hela!

Lena & Guinezz sa...

Tråkigt med din rygg. Det är INTE kul att behöva leva med värk. Hoppas du kan vila lite nu framöver.
Håller alla tummar att det är många bebisar i magen! Kram.

Kristin sa...

Härligt att finaste Hexa varit så duktig i helgen :), men skit att ryggen ska hålla på och bråka så med dig. :( Jag hoppas att du snart får träffa rätt person som kan hjälpa dig så du sen kan få köra gärnet ute på banorna!!!

Spännande nästa vecka att få svar på om det finns små mini-Fayisar i magen.

Ta hand om dig och vovvarna!
Kram Kristin

Petra sa...

Skulle kännas konstigt med ett SM utan Team Terror. Hur många lagklasser är det kvar på uttagningsperioden?
Hoppas du har återhäntat dig nu och sluta med agility kan du ju inte göra!
(Decel = motsatsen till accelerera d.v.s. typ inbromsning.)

Elin sa...

Hej Sari!

Vad tråkigt att ni inte fick till det med SM, men roligt att ni vann. 60 cm känns så högt för lilla Hexa - men hon verkar ju klara det mesta så... Åh vad jag blir sugen när jag hör att världens bästa BC ska få småttisar (förhoppningsvis), speciellt när jag vet att det är sista gången. Ja ja vi får se - man vet aldrig :)

Det har varit lite mkt på sista tiden, men imorgon kommer min syster så jag ska verkligen ta ledigt från allt över helgen och bara ha det roligt - klackarna i taket och massa shopping, eller vad säger du?

Kram!!! /Elin

Anonym sa...

Pia & Hilda
Vill bara säga krya på dej.
Ni kommer tillbaka.........
kram från oss

Madde sa...

Vad är det för fel på vallning?
Då kan man ju stå still och det passar ju för gamla kärringar:-)))ASG!

Elin sa...

Hej, hoppas allt väl med er! Vad tråkigt med Fay, jag har kollat lite då och då på Mickis sida - för jag har nog gått och funderat på olika möjligheter... Ja, jätte besviket må jag säga... Ha det bäst! Krama Faysan från mig och de andra pluttarna... /elin

Elle, Trombi o Ed sa...

Är det några små puppisar i Fays mage månntro?
Stackare som har ryggbesvär! Hoppas verkligen det känns så OK att du kan fortsätta med agilityn i alla fall. Vi vill ju ser er på banan!
Kramisar från oss