onsdag 14 oktober 2009

Så här bor vi

Nu har jag skaffat mig en ny blogg eftersom efterfrågan efter en har varit STOR. Så även efterfrågan om bilder från vårat boende så här kommer lite bilder:


Bilderna kom in i fel ordning än jag tänkt och jag orkar inte göra om....


Tomten som mynnar mot en härlig skog att promenara i Agilityplan



Agilityplan med baksidan av huset
Baksidan av huset



Och så sist framsidan av huset




Vi stortrivs i huset och allt som har med flytten att göra. Och det gör hundarna oxå. Jag har fått tillgång till får, det tar väl ca 5 minuter hemifrån till de söta bäna.

Ni som har varit lite uppmärksamma på fotona har säkerligen sett att Touch är med och Ja, han har flyttat tillbaka hem. Elina kunde tyvärr inte ha kvar honom och Alla är lika ledsna för det. Vi tackar gulliga Elina för de underbara månader han gett Touch och för att hon tagit så väl hand om honom. Men nu ska han få stanna här hemma!!! Han vill inte träna så han får bli en glad pensionär, han bestämmer själv!!!


Det har knappt blivit något tävlande för oss alls, speciellt inte för mig, min rygg har helt enkelt tagit så jädrans mycket stryk av flytten. Men Niklas har tävlar Hexa lite grann och hon har börjat med en ny grej, KRYPA UNDER FÖRSTA HINDRET!!!! Så irriterande, de gjorde ett skitsnyggt nollat agilitylopp MEN hon sprang under första hindret...... Och så har han tävlat KM med Hexa och där kom dom 3:a inte illa inte.


Fay hon löper och ska idag åka iväg för att paras, detta kommer att bli hennes sista kull sedan blir hon Niklas hund på heltid!!!


Sköt om er allihopa


Kram




15 kommentarer:

Star Utopia´s blogg sa...

OH vad det ser härligt mysigt ut :) Fin fin agilityplan ;)

Nu vill jag träffas snart snart!!!

Kramar Maria, Tashi och Smack

Anonym sa...

Åh vad FINT ni bor!! Skog, träningsplan, gammalt (?) charmigt hus, får... Vad mer kan man begära?
Jag vet, för precis så bor ju jag åxå, hrrmm... med undantag för skog då. Får ersättas av HAVET som syns från trädgården:PP

Grattis å kram!
/Anja o flock

Anonym sa...

Hej på er alla!
Har just kommit hem från ett vallpass...o är frusen..brrrbrr
Va mysigt ni bor.
Spännande me Fay/valpisar, blir du inte sugen?
Må så gott o sköt om er.
Kram Pia & Hilda

Anonym sa...

Hej på er!

Äntligen bilder, kul!!!!
Nu är hösten här på allvar och det händer massor... ;)

Ser fram emot Fay valparna.
Sköt om er.

KRAMAR från Gotland

Eros & Dex sa...

Åhh... en ny blogg :)
Så vi kan få se och veta lite om hur ni har det.
Kalasfina bilder.

Hoppas vi ses snart...

Kram från oss

Kristin sa...

Mycket bra att du hörsammat begäran om blogg så vi som är kvar här i södern får uppdateringar och extra kul med bilder!!! - Efter att ha tittat på bilderna kan jag bara säga; åhh så fint ni bor, blir inte alls avundsjuk... ;)

Låter inte kul att ryggen bråkar så mycket, håller tummarna för snabb förbättring.

Mycket spännande med Fays sista kull, ser fram emot uppdateringar med många söta valpbilder om några månader!
Kramar Kristin

Pernilla & Hedda sa...

Heja heja, en ny blogg!! :D

Det ser ut som att ni har det jättehärligt där uppe i norr!

Puss på nosen till söta syrran. Vi hörs och ses.
Kram Pernilla & geddan
ps. valpbilder ser vi fram emot ;O

Unknown sa...

Superkul att få höra av er- stället ser kalas ut! Förstår att ni trivs som bara den. Kanske min dröm om ett ställe på landet oxå blir sann någon gång :) Hoppas ryggen blir bättre snart så vi kan ses "därute" Kramar från oss!

Anonym sa...

Åh, vilket fint ställe ni har flyttat till. Jag skulle också vilja bo på landet men det får nog vänta lite tills man inte behöver jobba längre. Ha det bra. Kram Britt, Lee, Sol och Dis

Elin sa...

Halloj!

Vad roligt med blogg, nu kan jag ju äntligen hålla mig uppdaterad! Vad stort och fint ni bor!!! Helt perfekt ju med egen agilityplan, skulle vara roligt att komma och besöka er! Ser att din blogg är väldigt lik min - jag hoppas att det är från mig du fått inspirationen :-) Lite inflytande vill man ju ha...

Kram! /elin

Elle, Trombi o Ed sa...

Asså HUUUUUUUUUUUUUUUR fint e ert hus! Å egen Agilityplan! Jag vill oxå haaaaaaaaaaa!
Kollar efter hus här i trakterna å hittade ett fint häromdan - utgångspris 4 små millar...skulle gissa på att det slutar på 5... Så nu intalar jag mig att det inte alls e fint ;-)
Kramisar från oss

matten sa...

Vilket finfint hus! Förstår att ni trivs :)

Ta hand om er. Ses vi i Körhallen i november?

kramkram
Liza

Nettan sa...

Förstår varför du lät så nöjd när ni hittade det där stället... Så fint=)!
Krya på ryggen så du orkar komma ner och pussa små tervbebbar om några veckor.
Kram

PeroMolle sa...

Trevligt med blogg- då kan man hålla lite "koll" trots att avståndet har ökat.(Innebär väl att man borde ha en själv också, kanske en ren träningsblogg?) Vill också flytta ut på landet, men hur gör man för att få med sig familjen på sådana planer?
Ses i Rättvik- ska bli kul att tävla lag igen!

Elisabeth & Mojje sa...

Hejsan!
Vad roligt att ni har skaffat en blogg så vi kan följa mamma Fay o hennes familj =) Så himla fint ni bor!! Spännande med små nya Fay-valpar =)

Kram
Elisabeth, Mojje & co