söndag 18 oktober 2009

Lydnadstävling

Igår åkte jag iväg till Borlänge och tävlade lydnadsklass 2 med Hexa och så här gick det:


Platsliggning 10

Fritt följ 9,5 Hon tappade position i sista helt om halt

Läggande 10

Ink m stå 6 Sötnosen tvärnitade på mitt "stå" men la sig ner i stället....

Rutan 6,5Hon hittade inte rutan först så jag dirrigera in henne, har jag aldrig provat förut

Apport 9 Hon sprang fram till en spånhög först

Hopp sitt 10

Fjärr 10

Helhet 10


Summa: 178 poäng och ett första pris. En 2 placering utav 12 hundar.


Jag är såå himla nöjd med min söta lilla Hexa som fixade detta med tanke på hur lite vi tränar, hon är en riktig liten klippa och en skön Allround Hund.


Nu har jag hela långa vintern på mig att träna in treans moment så kanske vi kommer ut och tävlar lydnad igen.
Sköt om er därute och ta hand om varandra

11 kommentarer:

Karin & Soya sa...

GRATTIS, Va duktiga ni är! :D

Kristin sa...

Stort grattis men inte är jag förvånad - både du och lilla Hexa är ju så duktiga!!!

Jag tycker absolut du ska träna in treans moment nu under vintern och sen kom ner hitåt till våren och tävla så vi kan komma och hejja!

Superfin bild på finaste bc-tjejen!
Kram Kristin

Nettan sa...

Stora grattiskramar från oss på Ekliden!

Elle, Trombi & Ed sa...

Grattis till fint resultat!
Jag lääääääääääängtar såååå mycket tills det är dags för mig o Eddan att ge oss ut på tävlingsplanen!
Förhoppningsvis redan till våren :-)
Voffiskram från oss
P.S. Skulle gissa på att "lilla" Ed växt till söta Hexas size redan nu ;-)

Sussi o Busfröna sa...

Fy vad duktiga ni är och inga dåliga poäng heller ;). Stort grattis från oss

Kramar

Maria o Co sa...

Superstort Grattis än en gång!!
Ni är så duktiga oavsett vad ni hittar på för skoj!!
NI ÄR BARA BÄST!! :):)

Massor av grattiskramar
Maria, Tashi och Smack

P.s Vi försöker snart igen D.s.

Anonym sa...

Hejja, snyggt jobbat!!!
Kram
Anja o flock

Anonym sa...

Men ojoj! GRATTIS!!! Så jäkla duktiga ni e! Riktig lite sötpärla du har Sari! Ja, Touch e go också. Tervarnas hjälte!!

Hoppas du snart e ok i ryggen så du orkar pyssla med det du helst gör...hund menar jag.

Kommer följa din blogg med värme i tankarna.

Varm stor kram
Susanne o Cia

Elin sa...

Den hunden är bara för cool, ni lyckas då med allt ni tar er för. Då kanske vi ses på trejans plan nästa vår. GRattis! Kram

Unknown sa...

Grattis själv! Du är nog snäppet vassare än mig för ni får bättre betyg men fantastiskt att vi båda begåvats med så härliga hundar :) Hoppas vi ses i Rättvik!

Petra sa...

Wow ni är bara för fantastiskt duktiga! GRATTIS!!!